19 aprilie 2011

Let's talk about mineral make-up! Part 1

Hello my ladies.


Am primit un request (de fapt mai multe) legat de machiajul mineral. Eu in trecut v-am mai vorbit un pic despre fardurile minerale( aici),insa astazi m-am decis sa fac un articol mai amplu legat de aceasta categorie de machiaj.
Acest articol il voi imparti in 2: astazi o sa va vorbesc despre ce inseamna machiajul mineral,ce contine si care sunt beneficiile lui,urmand ca in partea a 2-a sa va vorbesc despre modalitati si tehnici de aplicare,pensulele indicate si chiar un mic tutorial.
Pana atunci va invit sa cititi blogul lui Gabi ,manie.ro,o sa gasiti mult mai mule informatii si chiar produse minerale pe care ea insasi le face! Eu le-am testat deja si o sa va vorbesc cat de curand despre ele.

I hope you like it!


Ce inseamna machiajul mineral?



Machiajul mineral ofera o alternativa naturala la produsele de machiaj traditionale.
Asa cum ii spune si numele,machiajul mineral se bazeaza pe produse ce contin ingrediente de origine minerala.Acestea,impreuna cu pigmentii de culoare,sunt introduse in formula produsului sub forma de pudra.


Produsele minerale au capacitatea de a creea o pelicula fina,ca un strat protector, care ii ofera tenului posibilitatea de a "respira"si de a se proteja impotriva razelor UV si a agentilor poluanti.Astfel tenul ramane mereu proaspat si sanatos.




Ingredientele folosite in industria cosmetica minerala au un spectru foarte larg de aceea in momentul in care optati pentru un machiaj mineral, trebuie sa alegeti cu grija producatorul si sa cititi cu atentie lista de ingrediente a produselor deoarece foarte multi producatori comercializeaza produse ce contin doar partial ingrediente minerale.

M-am gandit ca ar fi foarte util sa va informez si despre natura si beneficiile acestor ingrediente. In felul acesta o sa intalegeti cum actioneaza produsele pe baza de minerale si rolul fiecarui ingredient in parte.





Clorura de bismutil - Bismuth Oxychloride/Oxyide - Este un ingredient ce ofera luminozitate si stralucire machiajului, precum si acoperire superioara, absorbanta buna si o textura catifelata. este un ingredient de multe ori evitat, deoarece s-au inregistrat foarte multe reactii alergice, acestea variind de la mancarime usoara la temperaturi ridicate, pana la eruptii grave. Daca alegeti un produs cu acets ingredient, cel mai bine este sa testati inainte reactia pielii. Desi clorura de bismutil este utilizata si in machiajul traditional, in produsele minerale acest ingredient se regaseste in cantitati mult mai mari, de aici aparand si posibilitatea crescuta a reactiilor alergice.

Bioxid de titan - Titanium Dioxide - Este un ingredient principal si ofera protectie solara, reflecta lumina, acoperire ridicata; ajuta la aderenta machiajului. Ascunde porii si ridurile fine, oferind un aspect mat natural.

Alb de bioxid titan - Titanium Dioxide White - Mineral cu acoperire mare, albeste. Protectie UV naturala.

Bioxid de titan micronizat - Micronized Titanium Dioxide - Mult mai scump, mai translucid si mai eficient in protectia solara oferita decat bioxidul de titan simplu.

Oxid de zinc - Zinc Oxide - Un ingredient principal, ce ofera protectie solara. Calmeaza pielea iritata si ajuta in anumite afectiuni cutanate, precum rosacea. Ofera acoperire ridicata si aderenta mare. Este un ingredient de baza in fondurile de ten, in procent de 6 pana la 25%.

Mica - Serecite Mica - Mica este un ingredient principal, dand machiajului calitati matasoase, de reflexie si cremoase. Poate avea luminozitati diferite, de la mat la foarte stralucitor.

Serecit - este translucid si ajuta la aderenta machiajului. Reflectand lumina, mica ajuta la mascarea ridurilor fine si a porilor mariti. Exista cazuri rare de aparitie a reactiilor alergice la acest ingredient.

Stereat de magneziu - Magnesium Stearate - Acoperire medie, consistenta, textura si aderenta ridicata, mat.

Talc - Talcul este un silicat de magneziu hidratat (Magnesium Silicate Hydroxide) . Talcul utilizat ca ingredient in machiajul mineral este purificat si procesat. Este translucid si matasos. S-au gasit legaturi intre utilizarea talcului si afectiuni pulmonare si cancer ovarian, insa nu exista studii concludente in privinta toxicitatii talcului. Un produs mineral de calitate nu contine talc.

Silice - Silica - Ingredient absorbant, utilizat pentru controlarea secretiilor de sebum. Ajuta la reducerea aspectului ridurilor fine si la rezistenta machiajului pe piele. Silicea cristalizata sau amorfa hidratata este considerata cancerigena.

Argila Caolin - Kaolin - China - Argila pura ce ofera acoperire medie, putere mare de absorbtie, aderenta buna, textura cremoasa. Este utilizat in cantitati mici pentur a spori aderenta si a absorbi uleiurile - reduce efectul de stralucire al pielii. Nu este recomandat pentru tenurile uscate.

Amidon de porumb - Zea Mays / Cornstarch - Translucid, bun absorbant, textura matasoasa. Folosit ca atare nu are aderenta; trebuie combinat cu minerale ce maresc aderenta, precum argila caolin. Nu ofera protectie UV si datorita faptului ca are termen de valabilitate, produsul ce contine amidon de porumb trebuie sa contina si conservanti.

Amidon/pudra de orez - Rice Starch/Powder - Bun absorbant; nu are termen de garantie daca este pastrat in vid. Da pielii un aspect de portelan, fara stralucire. Absorbtia grasimilor se face treptat, astfel incat se poate folosi si pentru unele tenuri uscate.

Matase pura 100% - Pure Silk - Matasea este un hidratant natural, ce retine uleiurile si amelioreaza arsurile solare. Este considerata inca din antichitate un ajutor pentru pielea uscata. Acest ingredient se intalneste mai rar, dar lasa pielea catifelata.

Nitrat de bor - Boron Nitride - Ingredient cu proprietati antibacteriene; absoarbe uleiurile si ofera o stralucire naturala pielii. Posibil sa nu fie tolerat de tenurile foarte sensibile sau uscate. Acoperire medie si aderenta ridicata.

Alantoina - Allantoin - Ingredient ce protejeaza pielea. Se spune ca alantoina curata tesutul necrozat si accelereaza regenerarea tisulara. ingrediente machiaj mineral

Oxizi de fier - Iron Oxides - Sunt pigmenti folositi pentru a da culoare machiajului - de la fond de ten pana la farduri de pleoape: rosu, galben, negru, albastru, maro, etc.

Uleiuri si parfumuri - Unii producatori adauga aceste ingrediente pentru a face produsele mai placute, insa acestea nu sunt necesare si, in plus, scad perioada de valabilitate a produsului. Este posibil sa apara reactii alergice.

Albastru ultramarin – Este o culoare extrasa dintr-un amestec de minerale denumit Lapis lazuli. Aceasta culoare este folosita pentru a da o tenta rece fondului de ten sau fardurilor de pleoape, insa este daunatoare pentru buze.

* Daca produsul are o culoare foarte stralucitoare, cum ar fi roz electric sau verde fosforescent, inseamna ca acel produs are culori sintetice.

Sursa: romedic.ro



Beneficiile produselor minerale




  • Produsele minerale au o textura fina,usoara care ii confera tenului un aspect natural,diafan si sanatos fara a creea senzatia de ten incarcat (asta daca este aplicat corect).
  • Asigura o acoperire perfecta,mascand unele probleme ale tenului cum ar fi: acneea,rozaceea,cearcanele,micile cicatrici lasate in urma acneei,astupa porii lasandu-l in acelasi timp sa "respire".
  • Machiajul mineral,protejeaza impotriva radiatilor UV .Dioxidul de titaniu si oxidul de zinc ofera o protectie naturala impotriva spectrului de ultraviolete si este rezistent la apa.
  • In acelasi timp, are si efect curativ, ajutand la tratarea unor afectiuni precum: acneea, rosaceea sau dermatita. Mineralele care intra in compozitia fardurilor sunt anorganice si nu contribuie la dezvoltarea bacteriilor si a microbilor. Acesta este motivul pentru care fardurile minerale sunt foarte bine tolerate de ten fiind solutia ideala pentru tenurile cu probleme.
  • Produsele minerale nu contin conservanti,uleiuri,parfumuri,coloranti sintetici si parabeni


Voi ati folosit produse minerale?
Ce parere aveti despre ele?



Nu uitati sa participati la concurs,mai aveti cateva ore la dispozitie! Maine voi anunta castigatoarea!

Pupici
Bye

20 de comentarii:

  1. eu am fdt si primer mineral.si mi plac la nebunie.:X.arata foarte bine si chiar vreau sa mai cumpar.

    RăspundețiȘtergere
  2. interesant postul.chiar nu stiam ca ajuta la tratarea acneei

    RăspundețiȘtergere
  3. eu folosesc fard de pleoape mineral si sunt incantata, desi la inceput am crezut ca imi voi "picta" toata fata:)))...as incerca si fond de ten, dar njt daca am rabdarea si indemanarea necesara, sa-l aplic.:D

    RăspundețiȘtergere
  4. Madlen: uite eu nu am folosit primer mineral. Am tot auzit de el da nu l-am incercat pana acum. Am citit review-ul tau si mi-a atras atentia.
    Poate o sa mi-l cumpar si eu:)

    te pup:*

    RăspundețiȘtergere
  5. Anna: in articolul urmator o sa scriu despre tehnici si modalitati de aplicare. O sa vezi ca e destul de usor,nu e mare filozofie;)

    te pup:*

    RăspundețiȘtergere
  6. Drakflayer: multumesc!

    Bine nu te gandi acum ca trateaza acneea grava sau alte forme mai serioase de acnee insa sa sti ca dupa un timp de folosire zilnica observi o imbunatatire a tenului si chiar ajuta la vindecarea mai rapida a cosurilor:D

    You should try!;)
    te pup:*

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte bun articol! :)
    Eu sunt fana farduri minerale, am incercat fdt, pudra, blushuri, farduri de ochi, primer, gel liner, rujuri. Mi se par fenomenale si nu ma mai pot intoarce la cosmeticele clasice, diferenta e ca de la cer la pamant. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ai muncit ceva la postarea asta!:) Foarte util. Pup u!:*

    RăspundețiȘtergere
  9. Interesanta postarea :) chiar vroiam sa-mi cumpar un fdt mineral pentru primavara si nu stiu pe care sa-l incerc. Tu ce firma folosesti ?

    RăspundețiȘtergere
  10. YellowJade: multumesc:)

    Exista o diferenta intre fardurile minerale si fardurile clasice din punct de vedere al ingredientelor si al actiunilor sale pe termen lung. Eu recunosc ca folosesc ambele categorii in egala masura,dar de multe ori din lispa de timp sau cand ma duc sa machiez cate o fata nu prea pot sa ma car cu zeci de cutiute. Asa cu fardurile clasice pe care le am in paleta mi-e mult mai usor. In schimb ma pot declara o fana al fondului de ten mineral:D
    pupici:*

    RăspundețiȘtergere
  11. Anda: multumesc:)
    Am muncit ceva,e adevarat dar o fac cu multa placere:)
    te pup:*

    RăspundețiȘtergere
  12. Ale: multumesc:*

    Eu pana acum ca fond de ten mineral am folosit doar pe cel de la The All Natural Face si cel de pe Everyday Minerals.
    Daca ar fi sa aleg unul dintre ele,l-as alege pe cel pe The all natural face pentru ca am observat ca rezista mai mult timp pe tenul meu gras.
    Pe cel de pe Everyday Minerals il folosesc mai mult iarna cand tenul meu nu produce o cantitate foarte mare de sebum si nu lucesc ca un bec dupa 2 ore.

    Eu ti le recomand pe amandoua dar trebuie sa ti cont de tenul tau. Daca ai un ten uscat/normal iti recomand Everyday Minerals,daca ai tenul mixt/gras cea mai buna varianta este cel de pe The all natural face.
    Te pup:*

    RăspundețiȘtergere
  13. Mersi pentru raspuns :* o sa-l incerc si eu, pentru ca vreau un aspect natural al tenului si sa nu-mi mai simt tenul incarcat.

    RăspundețiȘtergere
  14. Imi place postarea:*Foarte informativa

    RăspundețiȘtergere
  15. Este extrem de interesant si folositor post-ul.
    Eu am o pudra minerala de la Psysicians Formula de care sunt extrem de incantata. A devenit preferata mea :).

    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  16. Ale: cu multa placere:*:* sper sa-ti placa

    RăspundețiȘtergere
  17. Little D: ma bucur ca vad ca n-am muncit degeaba:)))
    Am auzit si eu de pudra minerala de la Psysicians dar n-am avut ocazia sa o incerc,inca:D
    te pup:*

    RăspundețiȘtergere

Totalul afișărilor de pagină

Recent Visitors