21 septembrie 2011

Beneficiile Untului de Shea + Surpriza!

Hey girls,



In ultimii ani auzim tot mai des de beneficiile plantelor si de intrebuintarile lor. Usor usor acestea si-au facut loc in industria cosmetica bio si au patruns cu o rapiditate de neimaginat.
Daca v-ati pus vreodata intrebarea "de ce", ei bine trebuie sa aflati ca studiile recente au aratat cresteri alarmante a intolerantei la cosmetice, in special la persoanele tinere, ceea ce e destul de grav.
70% din iritatiile pielii sunt datorate produselor cosmetice ce contin ingredienti activi precum: parfumurile, conservantii, colorantii si substantele de origine animala.
Daca stam sa ne gandim bine, aceste statistici sunt destul de alarmante iar efectele nocive am inceput deja sa le simtim pe noi insasi.
Trebuie sa recunosc ca si eu in ultima perioada am inceput sa intampin unele probleme, am capatat ceva sensibilitate la unele ingrediente (cum ar fi alcoolul sau unele substante aparent nocive dar pentru tenul meu au devenit iritante).
De aceea, astazi vreau sa va povestesc un pi despre untul de shea, despre beneficiile lui si implicit experienta mea cu el, iar la final am si o mica surpriza pentru voi.
Sper sa va placa!

Ce este untul de shea si de unde provine?




Untul de shea este o grasime vegetala extrasa din fructele(nucile) Arborelui de Shea (Butyrospermum parkii) sau Arborele Karite cum mai este cunoscut. Acesta creste in savanele din Nordul Africii si are nevoie de 40-50 de ani pentru a ajunge la maturitatea deplina.
Nucile-fructele acestui arbore sunt asemanatoare cu prunele dar ceva mai mari, care, prin uscare, fierbere si zdrobire se obtine asa numitul Unt de Shea.
Pentru determinarea calitatii untului de shea este important sa cunoastem metoda de extractie :prin rafinare (distilata) sau nerafinata (netratata).
Untul de Shea nerafinat reprezinta forma bruta, fara aditivi chimici fiind obtinut prin metoda traditionala. Acesta poate rezista pana la 4 ani si este indicat sa-l folosim asa, in stare pura pentru ca astfel nu-si pierde din proprietati.


Beneficiile Untului de Shea



In trecut Untul de Shea era utilizat de catre africani pentru vindecarea unor afectiunii ale pielii: arsuri, rani, cicatricii, etc. Mai tarziu s-au cunoscut adevaratele proprietati ale acestuia datorita continutului bogat in acizi grasi- esentiali pentru mentinerea elasticitatii pielii si nu numai. In prezent este unul dintre cele mai cunoscute si utilizate materii prime in industria cosmetica bio, pentru fabricarea sapunurilor, a sampoanelor si a balsamurilor de par dar si a cremelor.

Proprietatile sale hidratante, emoliente si vindecatoare a dus la utilizarea lui intr-o gama foarte larga de produse cosmetice si dermato-cosmetice. Acesta contribuie la tratarea pielii uscate sau imbatranite, a artritelor si a reomatismului precum si alte probleme mai grave cum sunt dermatitele, psoriazisul, acneea sau matreata. Totodata, el stimuleaza regenerarea celulara si productia de colagen avand in acelasi timp si un factor de protectie solara (UVA/UBV- SPF4-6).


Unde si cum folosim untul de shea?



Este recomandat pentru toate tipurile de piele, in special cea uscata. In stare pura poate fi folosit direct pe piele, pe tenul afectat de riduri, pe zone uscate, crapate sau iritate. Pe eczeme, vergeturi sau arsuri solare, pe buze si pe parul uscat sau afectat de matreata.
In afara de aplicarea in starea pura acesta poate fi folosit si in amestec cu diferite uleiuri vegetale, in prepararea mastilor, in apa (pentru o baie relaxanta si hidratanta), etc. Modalitatile de utilizare sunt infinite, important este sa-i gasim intrebuintarea cea mai potrivita pentru noi.
Untul de shea nerafinat este usor de folosit ,se incalzeste in maini si capata consistenta unui ulei ce poate fi aplicat direct pe piele/par sau zona afectata si nu trebuie depozitat la frigider.

Sursa foto : Google images

Experienta mea


Cel mai mult l-am folosit pe corp, avand pielea uscata mi-a placut efectul lui hidratant si de durata. Il aplicam de 2 ori pe saptamana iar in tot acest timp de pauza intre cele 2 aplicari pielea mea continua sa fie hidratata si tonifiata.
L-am folosit si pe portiunile unde am vergeturi (deh am si eu din nefericire) si nu stiu daca pot spune ca le-a vindecat insa am observat o mica ameliorare, au devenit parca mai "transparente" si mai putin sesizabile chiar si la atingere. Asta poate si din cauza efectului sau extrem de hidratant, care mi-a imbunatatit clar textura pielii.
Am scapat de pielea uscata de pe coate, genunchi si calcaie si nu numai. Folosindu-l imediat dupa ce m-am intors de la mare, bronzul capatat (ala mic si insesizabil pentru unii dar va asigur eu ca exista:D) s-a mentinut mai mult. Rare au fost portiunile unde m-am cojit si atunci cand s-a intamplat asta, am avut grija sa-l folosesc cu regularitate si am scapat de aspectul inestetic.

L-am folosit si pe par, eu avand un par gras la radacini si uscat la varfuri, efectele lui nici aici nu au intarziat sa para insa efectul de par moale, hidratat si stralucitor nu se mentinea decat atunci cand era proaspat spalat. La urmatoarea spalare, daca nu-l aplicam parul redevenea uscat si "sarmos". Bine poate am fost si lazy aici la fel ca si la vergeturi pentru ca el trebuie folosit constant si chiar zilnic in cazul vergeturilor, poate si din cauza asta nu am vazut efecte mai spectaculoase.

Pentru ten nu l-am folosit decat pe nas, pe santurile nazale mai excat, e o zona ceva mai rosie chiar iritata as putea spune si mereu uscata, cu tendinta de descuamare. Untul de shea m-a ajutat sa scap de aceasta portiune uscata, singura de altfel de pe tenul meu (eu avand un ten gras) atenuandu-mi si roseata in acelasi timp. Pentru un ten uscat, cred ca este fantastic si efectele sunt cu siguranta mult mai vizibile decat la mine.
Pentru acnee nu am indraznit sa-l folosesc, mi-a fost un pic teama ce-i drept vazandu-l atat de uleios/gras am crezut ca poate o sa-mi faca mai mult rau decat bine, mai ales ca nu ma confrunt cu o acnee grava ci cu cateva cosuri care apar din cand in cand din diferite motive.

Concluzionand experienta mea cu untul de shea, a fost clar una benefica si placuta. Voi avea grija sa-l am tot timpul in casa, mai ales acum ca vine perioada rece si sigur voi avea nevoie de el. Untul de shea si crema de galbenele nu vor mai lipsi din geanta mea in aceasta iarna!:)


Si acum surpriza mea pentru voi :

Daca v-am starnit curiozitatea si interesul pentru untul de shea, eu impreuna cu cei de la Soapmill, va oferim sansa sa-l incercati!

Ce trebuie sa faceti pentru al castiga:


- sa fiti followers prin GFC

- sa ma urmariti pe pagina mea de Facebook

- sa dati like pe Fb la cei de la Soapmill

- sa lasati un comment la aceasta postare cu numele vostru cu care ma urmariti prin GFC si pe Facebook atat pe mine cat si pe cei de la Soapmill.

Deadline : 30 septembie

Premiul : Unt de Shea nerafinat 50g





Mult succes!

Astept sa-mi scrieti pe adresa deea.beauty@yahoo.com daca aveti cereri/propuneri sau intrebari pentru mine!


Pupici
Bye!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Totalul afișărilor de pagină

Recent Visitors